X
تبلیغات
نماشا
رایتل

سلام دوستان


این پست آجیلی را از دست ندید....


 

آجیل منبع سرشاری از پروتئین، آهن، روی، کلسیم، پتاسیم و بسیاری دیگر از مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان است.


آجیل چرب است، اما چربی‌اش از نوع اشباع‌نشده است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری ‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند. اغلب مغزهای موجود در آجیل شامل ۹۰ درصد اسیدهای چرب اشباع‌نشده هستند.


 انواع آجیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. این آنتی‌اکسیدان‌ها از اکسید‌شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کنند. البته دیابتی‌ها برای مصرف آجیل باید میزان تقریبی انرژی و کربوهیدرات آجیل مصرفی روزانه‌ خود را محاسبه کنند و آن را از کل کالری و کربوهیدرات دریافتی روزانه‌شان کم کنند.

آجیل‌ها پرکالری هستند و هر گرم آجیل، لااقل ۵ کالری انرژی غذایی تولید می‌کند. از نظر ارزش تغذیه‌ای، یک نعلبکی آجیل تقریبا ۶۰۰ کالری انرژی غذایی دارد؛ یعنی معادل ۲ بشقاب برنج! و به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف آجیل و مغزه‌ها به عنوان میان‌وعده و در حد متعادل باشد. 


برگرفته از توصیه های دکتر محمد کیاسالا‌ر "روزنامه جام جم"



برای همین یک میان وعده آجیلی که خیلی هم مقوی وخوشمزه است را برای شما انتخاب کردم که ببینید ؛ بخوانید؛  درست کنید ؛ ونوش جان کنید وسلامتی خودتون وخانواده نازنینتون را افزایش بدید....



در ادامه مطلب آموزش این میان وعده خوب را ببینید....




مواد لازم برای میان وعده آجیلی.....

 

تخمه آفتابگردان 1/4 لیوان  .

تخمه کدو 1/4 لیوان  . 

کنجد 2 قاشق غذاخوری

بذر کتان 2 قاشق غذاخوری  . 

کشمش 1/3 لیوان  . 

کره 100 گرم .

عسل 1/4 لیوان

شکر 1/2 لیوان  . 

بادام زمینی خرد شده 1/3 لیوان  . 

خرما 5 عدد  . 

نمک نوک قاشق چایخوری


 

طرز تهیه :


ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ کره ، شکر ، عسل و نمک را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید ، هم بزنید تا شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید.

 

داخل قالب فر کاغذ روغنی بیندازید ، تمام مواد خشک ( تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، کنجد ، بذر کتان ، کشمش ، بادام زمینی و خرمای خرد شده ) را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس روی کاغذ روغنی پخش کنید و شیره ( مخلوط عسل و کره  و شکر ) را روی آن بدهید و خوب پخش کنید.

 

قالب را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است 10 – 15 دقیقه قرار دهید تا شیرینی طلایی شود سپس از فر خارج کنید و به مدت 30 – 40 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود سپس به اندازه های دلخواه برش بزنید و سرو کنید.


""نوش جان""





منبع:  http://irancook.ir






تاریخ : چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1392 | 12:44 ق.ظ | نویسنده : مریم | نظرات (3)
.: Weblog Themes By VatanSkin :.

دلمشغولی های یک مامان


IranSkin go Up