روزگارنو

روزگارنو

ازهمه چیز ؛از همه جا؛در اینجا...................
روزگارنو

روزگارنو

ازهمه چیز ؛از همه جا؛در اینجا...................

شهادت حضرت علی (ع)

سلام دوستان

 ایام شهادت حضرت علی (ع) را به همه شیعیان ودوستدارانش تسلیت عرض می نمایم.....




این تصویر محراب مسجد کوفه محل ضربت خوردن حضرت علی (ع) است.....



در ادامه مطلب ...." آداب بخشش در مرام حضرت علی (ع) "آمده لطفا مطالعه بفرمایید.....
 

امیرالمؤمنین(ع) فرمود:

 ان المسکین رسول آلله فمن منعه فقد منع‌الله و من اعطاه فقد اعطی الله

شخص نیازمندی که به تو روی آورده در واقع فرستاده خداست. کسی که از کمک کردن به او دریغ کند، قطعا از خداوند دریغ نموده است و کسی که به او بخشش کند، در حقیقت به خدا بخشیده است. (نهج‌البلاغه حکمت 304)

امام در فراز دیگری می‌فرمایند:

 چنانچه شخص توانمند، محتاجی را از در خانه خود برگرداند، منتظر باشد که به عقوبت محرومیت و بی‌بهره ماندن از رحمت خدا دچار شود و از جرگه جوانمردان خارج خواهد شد. (غررالحکم ص 503 ج1)

 
 امام علی(ع) فرمود:
صدقه دهنده دست خود را ببوسد زیرا صدقات را خدا می‌گیرد. رسول اکرم(ص) فرمود: صدقه مؤمن اول به دست خدا می‌رسد و سپس به دست نیازمند می‌رسد. از امام صادق(ع) نقل است که: خداوند فرمود: هیچ چیز نیست مگر اینکه دیگری را موکل گرفتن آن کرده‌ام مگر صدقه را که بدست خود می‌گیرم.

حتی اینکه مرد یا زن خرمائی یا نصف خرمائی را تصدق می‌کند، آن را تربیت می‌کنم و رشد می‌دهم همچنان که کسی کره اسب خود را پرورش می‌دهد و چون روز قیامت به ملاقات من بیاید آن را از کوه احد بزرگ تر خواهد دید.
(معراج‌السعاده ص 352)

ابوحمزه ثمالی می‌گوید:
من با امام سجاد(ع) نماز صبح روز جمعه را خواندم. بعد از آنکه از نماز فارغ شد برخاست تا به منزل برود. من هم به دنبالش برخاستم و در خدمتش بودم. حضرت کنیزش را که سکینه نام داشت صدا زد وبه او فرمود: از درخانه‌ام سائلی و نیازمندی دست خالی برنگردد. چیزی به او بخورانید.

 زیرا امروز روز جمعه است. عرض کردم آخر همه سائل‌ها مستحق نیستند، فرمود: ای ثابت، می‌ترسم در میان آنان یکی مستحق باشد و ما به او چیزی نخورانیم و ردش کنیم، آن وقت بر سر ما اهل بیت بیاید آنچه که بر سر یعقوب و آل یعقوب آمد.

 پس به همه آنها اطعام کنید. (المیزان ج11 ص 151)


روش صاحبان کرم

علی(ع) در یکی از جنگها با مردی مشرک در حال مبارزه بود. آن مرد عرض کرد: یا علی شمشیرت را به من ببخش. حضرت شمشیر را به او داد. مرد گفت: از تو ای پسر ابوطالب در شگفتم که در چنین موقعیتی شمشیرت را به دشمن می‌دهی.

فرمود:
تو دست تقاضا دراز کردی و رد کردن درخواست کننده از شیوه کرم به دور است. مرد کافر از اسب پیاده شد وگفت: این روش اهل دیانت است. آنگاه پای مبارک امیرالمؤمنین را بوسید و ایمان آورد.
(هزار و یک حکایت اخلاقی ص 468 به نقل از سفینه‌البحار ج 1 ص 413)


شخصی نزد امام حسن(ع) آمد و اظهار فقر و پریشانی کرد وگفت: حالم بر نداری‌ام دلالت می‌کند و مشتری آن شما هستید که صاحب کرم می‌باشید. حضرت حسابدار خود را خواست و فرمود: چقدر مال نزد تو است؟ گفت: دوازده هزار درهم. فرمود: همه را به این مرد بده که من از او خجالت می‌کشم. گفت: دیگر چیزی برای خرجی باقی نمی‌ماند.

 فرمود: تو آن را به حاجتمند بده و گمان نیک به خدا داشته باش که حق تعالی جبران می‌فرماید. پس همه را به آن فقیر داد و عذرخواهی کرد و فرمود: ما حق تو را ندادیم، اما به قدر آنچه بود دادیم. (همان ص 453) 


التماس دعا......


منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 4 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:08 ب.ظ http://samavate.blogfa.com/

سلام این عکس یاد اوره خاطرات زیادی برای من شده توی سفری که سال 87به کربلا داشتیم وبه مسجد کوفه رفتیم اونجا دلم خیلی سوخت یه نرده یه نفری خیلی بلندی کشیده بودن که الان توی این عکس نیست خیلی هم طولانی بود یه طرفش برای خانم ها بود ویه طرف دیگه اش برای اقایان من این نرده رو دیدم وهمش فکر می کردم این رو برای چی کشیدن نماز ظهر وعصر رو که به جماعت خوندیم (تو مسجد کوفه یکی از جا هایی است که مسافرین می تونن نماز شون رو تمام بخونن)دیدم خیلی شلوغ شد رفتم جلو تر دیدم که محراب امام علی (ع) بود ومن ندونستم خواستم برم ته صف دیدم خیلی شلوغه وبا بلند گو هی صدا میزنن کاروان همدان بیاد و جا نمونه ومن از زیارت اونجا جا موندم همیشه یادم می افته ناراحت میشم . امیدوارم زیارت کربلا قسمته همه ارزومندان بشه و مجدد منم برم

سلام ....
من هم آرزو می کنم که زیارت کربلا ونجف قسمت همه عاشقان واز جمله ما بشه انشاالله

نرگس سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:55 ب.ظ

سلام.من هم به شما تسلیت می گم.ممنون از گذاشتن این مطالب مفید

سلام....ممنون ....التماس دعا

مهسا سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:09 ب.ظ http://dokhiejigar.blogfa.com

سلام
دلــم براتون یه ذررره شده
میــدووونیدچندوقته که ندیدمتون

حالتون چطوره؟؟؟ بچه هاخوبن؟؟؟

سسسسسسسسسسسسسسسلام بالاخره اومدی....
خوش آمدی خانمی

کسب درآمد شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ب.ظ http://parspa.com/?q=regnuser&moref=6022

کسب درآمد از سایت و وبلاگ شخصی از تک تک بازدید های خود با قرار دادن یک کد ساده درآمد کسب کنید. در این سیستم هیچ بنری و یا لینکی در سایت شما نمایش داده نمیشود و بازدید کننده گان هنگامی که به سایت شما وارد شوند یک صفحه پاپ آپ باز شده و شما از بازدید کننده گان کسب درآمد میکنید .
پس هرچه سریع تر عضو شوید

با روزی 500 بازدید میتوانید 1000 تو مان در آمد داشته باشید پس ثبت نام کنید و یک بازدید هم از دست ندهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد