روزگارنو

روزگارنو

ازهمه چیز ؛از همه جا؛در اینجا...................
روزگارنو

روزگارنو

ازهمه چیز ؛از همه جا؛در اینجا...................

جوراب قلاب بافی

سلام دوستان

در این پست آموزش تصویری وگام به گام بافتن یک جوراب زیبا وشکیل آموزش داده می شود ....


این پست به در خواست دوست خوبم " کیمیا جون"آماده و نمایش داده می شود .....



آموزش را در ادامه مطلب ببینید...

 

مجموعه آموزش لباس و پوشاک قلاب بافی ....


اول نقشه بافت را ببینید.....



این هم آموزش تصویری....

رج اول : ابتدا به اندازه گشادی پنجه جوراب زنجیره ببافید (اندازه دور پنجه پا زیر انگشتها را در نظر بگیرید)

رج دوم : در هر زنجیره یک پایه بزنید

در رجهای بعدی تا رج پنجم طبق نقشه از وسط و دو طرف زنجیره ها کم می کنیم تا به اندازه نوک جوراب برسیم..



این هم نمای کناری بافت.....



حالا دو لایه بافت را روی هم قرار داده وبا هم می بافیم تا قسمت جلویی جوراب تشکیل گردد....



حالا از قسمتی که در ابتدا زنجیره بافته اید...(رج اول) مجددا شروع به بافت کنید و با بافت پیشنهادی یا هر بافت دیگر ادامه دهید تا به پاشنه جوراب برسید ....






به این صورت عمل کنید که :

نصف بافت را ببافید و به اندازه نصف بقیه زنجیره بزنید ودر رج بعد مجددا یک دایره کامل برای بافت تشکیل می گردد...


بافت را ادامه دهید تا به بلندی دلخواه جوراب برسید بعد بافت را کور کنید...




برای بافت پاشنه از محلی که در نظر گرفته اید مانند تصویر با پایه کوتاه ...بافت را ادامه دهید تا پاشنه جوراب هم بافته شود..





موفق باشید


اگه سوالی بود حتما بپرسید .......


نوشته تکمیلی:


دوستان عزیزی نتونستن جوراب را کامل کنن و پیام گذاشتن برای همین این نوشته را اضافه کردم لطفا بخوانید


وقتی جوراب به اتمام رسید و خواستید که پشنه را ببافید

در درزی که برای پاشنه نبافته گذاشتید .....


رج اول :پایه بلند بزنید تا درز پوشانده بشه مثلا در هر قسمت 20 پایه بزنید مجموعا 40 پایه


رج دوم : روی هر پایه بلند رج قبل یک پایه بلند ببافید نکته اینجاست که محل اتصال قسمت جلو و عقب درز باید سه دانه یکی شود تا پاشنه جوراب شکل بگیرد


رج دوم را تکرار کنید تا تقریبا 9 پایه بشه بعد کور کنید و پاشنه جوراب درست میشه 


امیدوارم که توضیحات کامل بوده باشه

نتیجه را برام بنویسید............



نظرات 22 + ارسال نظر
مریم بانو دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ق.ظ http://mysweethome.mihanblog.com

وای وای وای وای
خییییییییییییییییییییییییییعععععععععععععععلی خوششششگله
حتمن باید بدم مامانم برام ببافه
امروز میرم کاموا میگیرم
فدااااااااااااااااااااااات

سلام مریم جون دوست مهربانم چرا مامان هنرمند

مریم بانو چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:22 ق.ظ http://mysweethome.mihanblog.com

من نظر دادم به خدا
پس کو نظر من؟؟؟؟؟؟

سلام تقصیر از منه ببخشید

مریم بانو جمعه 8 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:05 ب.ظ http://mysweethome.mihanblog.com

آخه این سخته!!
من دیگه انقدرا هنرمند نیستم بابا

سلام مریم جون
نه آنقدرا هم سخت نیست با کمک مامان جون شروع کنید موفق باشی گلم

anargool شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 ق.ظ http://anargool.blogfa.com/

خیلی خوشگله
منم از این جورابا میخوام ولی از بافتنی خوشم نمیاد
باید دست به دامن مامانم بشم

کمک خواستن به درد همین وقتها می خوره دیگه

fatemeh سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ب.ظ http://kampfatemeh.mihanblog.com

سلام مریم جون من میخواستم یه کیف درست کنم تو سایتای مختلف رفتم اما چیز ی نفهمیدم آخه نقشه ای بودن .منم که نقشه خوانی بلد نیستم میشه آموزش کیف بذاری.اگه این کارو کردی حتما اطلام بده بیام .

سلام بله در برنامه دارم انشاالله لطفا بازم سر بزنید

زهرا شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:36 ب.ظ http://www.payamehashena.blogfa.com/

سلام بسیار جالب وخوشگله باید حتما ببافمش.ممنون

سلام انشاالله

شیوا هاشمی دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:33 ب.ظ http://www.booktolearn.com

دانلود کتاب خودآموز تصویری قلاب بافی
http://www.booktolearn.com/?p=1008

دانلود کتاب زیورآلات قلاب‌بافی؛ ۴۰ طرح زیبا و منحصربه‌فرد
http://www.booktolearn.com/?p=1503

مجموعه کامل کتاب‌ها و مجلات هنر قلاب بافی
http://www.booktolearn.com/?p=1301

سلام بازم سپاس

zargul جمعه 12 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ http://zargulart2.ir

سلام دوست هنرمندم
من محدثه هستم،فارغ التحصیل معماری و علاقمند به کارهای دستی ، خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم برای دوستی و استفاده از تجربیات هم . ممنون میشم در صورت موافقت به من هم اطلاع بدید. شاد باشید و راهتون روشن به امید خدا

سلام موافقم

میعاد یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:41 ب.ظ

سلام مریم خانوم .
من تازه قلاب بافی یادگرفتم .
دارم سعی می کنم این جوراب رو که شما نقشه اش رو گذاشتید ببافم
میشه نحوه ی کاهش دو گر پایه بلند رو برام توضیح بدید

خیلی ممونم .

سلام من متوجه سوال شما نشدم ...میشه بیشتر توضیح بدید....

میعاد سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:56 ب.ظ

سوالم این بود که چطور دو دانه را که در رج قبل پایه بلند بافته ایم , در این رج یکی کنیم .
تقریبا متوجه شدم که چوری ببافم .
ممنون از توجه تون

سلام بله اگه یک فاصله بین در پایه رج قبل را نبافی یکی کم میشه

آزاده سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:12 ق.ظ

سلام خانم هنرمند و با سلیقه ...خیلی ممنون از آموزشت...فقط میشه لطف کنین و به سوالم جواب بدین،این که نوشتین به اندازه نصف بافت زنجیره میزنید در قسمت پاشنه فک کنم هست،این کار فقط یک بار انجام میشه یا در هر بار رج این عمل تکرار میشه ..میشه یکم روشنم کنین ممنون و سپاس فراوان از آموزشات

سلام آزاده جان
فقط در یک رج این کار را انجام می دهیم تا برای بافت پاشنه جوراب فضا داشته باشیم لطفا تصاویر را هم نگاه کنید

nazi شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:25 ق.ظ

kheili khob bod mamnun

سلام نازی جون ممنون

باران چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام ممنون از وبلاگ خوبتون..میشه نقشه بافت دستکس بدون انگشت رو با قلاب بذارین ؟
مرسی

سلام باران جان باشه انشاالله

گلاویژ یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 06:19 ب.ظ

با سلام- آموزش خوب وجامع بود- منم یه بچه 4 ماهه دارم دوست دارم براش از این چیزها درست کنم- امتحان میکنم- اگه مشکلی داشتم ازتان میپرسم....
ممنون

سلام دوست عزیز بله حتما امتحان کنید و خبر کارهای زیباتون را برای من و دوستان دیگه بنویسید لطفا

کوثر دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:43 ب.ظ

سلام تا قسمت پاشنه متوجه شدم قسمت پاشنه روکه نبافتین بعد ادامه دادین قسمت ساق پارو متوجه نشدم اگه میشه واضح تر توضیح بدین ممنون

سلام کوثر جون
وقتی به قسمت پاشنه رسیدید باید مثل یک برش جادکمه بزرگ درست بشه بعد ادامه بافت را بزنید تا ساق تموم بشه
حالا به قسمت پاشنه که نبافتی برگرد دوباره دونه بگیر و مثل نقشه بباف
واضح بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کوثر جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام عزیزم ممنون بابت توضیح متوجه شدم خسته نباشید موفق باشید

سلام خواهش می کنم دوست خوبم

کوثر شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:26 ب.ظ

سلام ببخشید که اینقدر اذیتتون می کنم یه خواهشی داشتم میشه بافت دستکش بدون انگشت رو توضیح بدید؟ ممنون

سلام خواهش دارم کوثر جون سعی می کنم ولی نمی دونم کی ؟؟؟؟

[ بدون نام ] دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:45 ب.ظ

سلام لطفا می شه پادری اموزش بدین

سلام انشاالله

فرزانه دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:48 ب.ظ http://FARZANEY.BLOGFA.COM

ببخشیدمشخسات خودمویادم رفت بزارم من همینیم که می خوام پادری راخاستم اموزش بدین

دانلود کتاب آموزش بافت کفش‌ها و جوراب‌های بافتنی اسکاندیناوی
http://www.booktolearn.com/?p=1605

سلام ممنونم

بهشت دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:52 ق.ظ

AZizam azat mamnoonam,emtehan mikonam va natijash ro migam,merci ke vaght gozashti

سلام دوست مهربان خواهش می کنم منتظر خبر هستم

محمد صلواتی پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:45 ق.ظ

ارائه انواع نخ پلی استر در 30 رنگ متنوع جهت قلاب بافی در شماره های مختلف
تماس جهت سفارش 09122085932

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد